Rad od kuće zvuči odlično … sve dok mačka ne krene da hoda po vašem računaru, a komšija u stanu iznad ne krene sa renoviranjem.
Koronavirus je u živote svih nas unio nove rutine, zbog kojih smo poslovna odijela i košulje zamijenili pidžamama, kancelariju sa kuhinjom i trpezarijskim stolom, a fakultetski amfiteatar krevetom i Teams platformom. Za one koji još nisu pronašli zlatnu formulu za usklađivanje rutine i novonastalih obaveza oko Paragon projekata, u nastavku donosimo savjete kako da organizujete svoj dan i budete produktivniji i zdraviji. Navedeni savjeti pomoći će nam da održite neophodni fokus te učinite svoje vrijeme kvalitetnim.
Odaberite mjesto na kojem ćete raditi
Koliko god se ideja rada sa bilo kojeg mjesta čini kao super, onima koji su navikli na rad iz kancelarije to može negativno uticati na produktivnost, jer su vezali određene prostorije i boravak u njima za rad i posao. Bez obzira da li će to biti radna soba, dnevni boravak ili ipak, zbog ograničenog broja prostorija u vašem domu, to mora biti trpezarija, odaberite prostor koji ćete vezati za rad i gdje ćete stvoriti radnu atmosferu. Izaberite mjesto koje će vam pružiti dosta prirodnog svjetla, bez buke,galame i predmeta koji odvlače pažnju.
Kreirajte jutarnju rutinu
Rutina može biti moćnija od sata kada vam pomaže da započnete svaki dan. Šta u vašoj jutarnjoj rutini ukazuje na to da ćete početi raditi? Možda je to pripremanje kafe prije nego što se pozabavite listom obaveza. Možda je vraćanje kući nakon trčanja ili oblačenje odjeće za rad. (Nošenje pidžame za neke je pogodnost posla, a za druge loša strategija.) Neka vam postojeća navika, poput pranja zubi ili vraćanje iz šetnje psa, posluži kao signal za početak radnog dana.
Kreirajte raspored svojih obaveza
Danas postoje mnoge aplikacije i platforme koje možete uvezati sa vašim već postojećim računima koje će vam pomoći u organizaciji dana, poslovnih i privatnih obaveza. Savjetujemo da listu obaveza ažurirate na dnevnom nivou i pred kraj radnog vremena, dok ste još u radnom raspoloženju i misli vam još uvijek nisu “pobjegle”. Ako do sada niste, pogledajte platformu Trello i sve benefite koje ona nudi. Zapamtite da ste vi kreator vašeg dana i rasporeda i da se više ne morate pridržavati strogih pravila rada u kancelariji. Bitno je da otkrijete u kojem dijelu dana je vaša produktivnost i koncentracija na visokom nivou i taj period odaberete za rad, a sastanake pomjerite za drugi dio dana. Ne zaboravite i da odredite kraj vašeg radnog dana i ne osjećate grižnju savjesti što ostavljate posao.
Koji god način remote rada da odaberete, učinite da odgovara vašim radnim obavezama i tempu vašeg života. Svi individualno doživljavamo promjene, te je ključno da ih prilagodite sebi.
Napravite pauze
Ono što brine mnoge poslodavce koji su uveli opciju rada od kuće je da njihovi zaposleni radno vrijeme provode uz Netflix i spremanju stana. Iskustvo ipak pokazuje da je realnost suprotna – većina ljudi više radi od kuće. Mnogima je teško kreirati granicu koja razdvaja radni dan u kući i boravak u kući nakon radnog dana, a i kreiranje pauze. Odvojite vrijeme za pauzu, na kojoj ćete ručati i misli usmjeriti na stvari koji nisu vezane za posao. Nadamo se da se i vaš omiljeni kafić nalazi u blizini i da imate dovoljno vremena za kafu sa društvom. Pauzu možete iskoristiti i da prošetate, te povećate svoje fizičke aktivnosti.
Isključite se sa društvenih mreža
Društvene mreže osmišljene su tako da vam olakšaju brzo otvaranje i pregledavanje sadržaja. Na poslu, međutim, ove pogodnosti mogu naštetiti vašoj produktivnosti. Da biste se suprotstavili jednostavnosti upotrebe vaših društvenih mreža tokom radnog vremena, ono što možete učiniti je da uklonite prečice sa ekrena ili da se odjavite sa svakog računa. Pomoću aplikacije “Digital balance” možete uticati na korištenje društvenih mreža i postaviti limite. Naravno da ništa od ovog ne može biti garancija da nećete doći u iskušenje da napravite previše pauza za društvene mreže u toku dana, ali osigurajte načine da se to učini na težim putem.
Hranite se zdravo
Iskoristite benefit pristupa vašoj kuhinji i frižideru. Izgovori kao “Jedino što je blizu je fast food; Nisam imao/imala vremena za zdrav obrok” sada padaju u vodu. Uz odlične mogućnosti da zdrave namirinice naručimo na kućnu adresu, pauze su izvrstan način da napravimo odmor od posla i pripremimo omiljeno jelo i učinimo dobru stvar za naš organizam – “U zdravom tijelu, zdrav duh”. Ukoliko ipak pauze više volite iskoristiti za kafu, obrok možete pripremiti i noć prije.